Ayva Reçeli


Bahçeden toplanmış öyle çok ayva geldi ki, hepsi de yamru yumru ve bazı tarafları çürümüş olduğundan kimse yüzüne bakmadı. Kendi kendine çürüyüp gitmesine gönlüm razı olmadığından oturdum bir güzel temizleyip (inanın işin en zor kısmı ayıklaması) reçel yaptım. Aman öyle güzel oldu ki (hani kendim yaptım diye değil, çok lezzetli oluyor diye söylüyorum :) çocuklar durmadan ayva reçeli soruyorlar.

(Bu arada fotoğrafta görünen wafflelar BİM'den alınma, içi karamelli waffleları biz ailecek çok sevdik, belki rafta görüp almakta tereddüd edersiniz diye yazmak istedim)

Malzemeler:

- 1 kg. ayva
- 1,5 kg. toz şeker
- 2 su bardağı su
- yarım limonun suyu
- 3-4 adet karanfil

Yapılışı: Ayvalar temizlenerek küçük küp küp doğranır. ( Ayvayı temizlerken 8-9 adet çekirdeğini saklamayı unutmayın. Ayvaya o berrak kırmızı rengi çekirdeği veriyor.) Bir tencere içerisine alınarak 2 bardak su ilave edilir ve ayvalar hafif yumuşayıncaya kadar 15-20 dakika kaynatılır. Ayvalar yumuşadığı zaman kaynatma suyu dökülmeden üzerine toz şeker, ayvanın çekirdekleri ve karanfil taneleri ilave edilerek kaynatmaya devam edilir. Reçelin olup olmadığını, bir tabağa kaşığın ucu ile reçel damlatarak anlayabilirsiniz, eğer damla yayılmayıp minik top gibi kalıyorsa reçeliniz olmuş demektir, aksi halde olana kadar kaynatmaya devam etmelisiniz.

You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Ayva Reçeli"

Yorum Gönder