Bayram Menüsü


Bir bayramı ve onunla beraber gelen koskoca bir tatili daha geride bıraktık, Allah daha nice ağız tadıyla geçecek bayramlar nasip eder hepimize umarım. Bayram seromonisiyle yorgun düşen bedenlerimizi hafta sonu dinlendirerek, ancak şimdi yazmaya vakit bulabildim :) Bayramın ilk günü geleneksel soframız kuruldu. Herkesin birşeyler yaparak sofraya kondurdurduğu bu sofra, benim için daima bayramı bayram yapan özelliklerden biri olmuştur. Menüdekileri sıralarsam;

- Kaşe Çorbası/Tarhana Çorbası
- Zeytinyağlı Yaprak Sarma
- Su Böreği
- Arnavut Ciğeri
- Tas Kebabı
- Turşu
- Baklava
- Kızılcık Hoşafı

Hepsi ayrı güzeldi, ancak içlerinden bana ilginç gelen Kaşe Çorbasının tarifini vermek istiyorum. Kaşe Çorbası evlenmeden önce hiç içmediğim, hatta adını hiç duymadığım bir lezzet. Evlendikten sonra da sadece bayramlarda yapılıp içildiğini gördüm, o yüzden de bayrama özel bu çorbanın tarifini vermek istedim, buyrun tarife;

Malzemeler:
- 200 gr. pastırma
- 1 su bardağı mısır unu
- 3 yemek kaşığı sıvı yağ
- 7 su bardağı su
- tuz

Yapılışı: 6 bardak su ve tuz bir tencereye konularak kaynatılır. Ayrı bir yerde pastırmalar küçük küçük kıyılarak 3 kaşık yağ ile iyice kavrulur. Bir kase içerisinde mısır unu ile 1 bardak su pürüzsüz bir bulamaç haline gelinceye kadar karıştırılır. Tencere içerisindeki su kaynamaya yüz tuttuğunda, içerisine hazırlanan mısır unlu karışım yavaş yavaş dökülerek sürekli karıştırılır. Normal çorbalara göre biraz daha kıvamlı hale geldiğinde, yağı ile birlikte pastırmalar da ilave edilerek son bir kez daha karıştırılır ve hemen servis edilir. Beklediği zaman çabuk kalınlaştığından, tekrar ısıtılması gerektiğinde su ilave edilerek inceltilmesinde fayda var.

You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Bayram Menüsü"

Yorum Gönder