Bezelyeli Rosto Köfte ve Biberiyeli Patates

Bezelyeli Rosto Kofte

Efenim bendeniz köftenin her türüne bayılırım. İçine bezelye ve patates girdiyse daha da bayılırım :) Sonra da beni kimse ayıltamaz. İftar davetinde bir çeşit et yemeği olmalı ki tüm gün aç kalan vücud protein alıp mutlu mesut ve bahtiyar olsun.. Benim tercihim kendiminde çok sevdiği köfteden yana oldu. Hem yapımı kolay, hem servisi güzel, hem de gayet lezzetli olan rostoyu sevmeyen yoktur düşüncesiyle bu tarifte karar kıldım. Tarifi ilk geçen sene ramazanda denemiş çok memnun kalmıştım. Sevgili Portakal Ağacı-Hatice'nin bu güzel tarifinden eminim sizde çok memnun olacaksınız. Ben misafirimin çokluğuna oranla biraz malzeme ölçülerinde oynadım siz de kendinize göre uygulayabilirsiniz.

Malzemeler
  • 1 kg köftelik kıyma
  • 3 yumurta (birinin beyazı ayrılmış)
  • 3 dilim ekmek içi (ben kepek ekmeği kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • 1 tatlı kaşığı kekik
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • 1 çay bardağı ince kıyılmış maydanoz
  • 2 patates
  • 1 su bardağı bezelye
Yapılışı
  1. Patatesleri küçük küpler halinde doğrayın. (Aslında rostonun içine koymak için hazır garnitürlerdende kullanabilirsiniz. Ama benim elimde olmadığı için ben kendi garnitürümü kendim yaptım :)) Bezelye ile beraber patatesleri bir tavada hafif yumuşayana kadar zeytinyağında kavurun. Az miktarda su da ilave ederek birazda haşlanmasını ve yumuşamasını sağlayabilirsiniz. Ben hiç kavurmadığım için benimkiler diri diri kalmıştı onun için kesinlikle kavurmanız tavsiye edilir.
  2. Garnitür kısmı ve ayrılan yumurtanın beyazı hariç tüm malzemeyi karıştırıp köfte kıvamına gelene kadar yoğurun. Aşağı yukarı 10 dakikadan fazla bir zaman almayacaktır bu yoğurma işlemi.
  3. Tezgahın üzerine streç film serin. Köfte topunun yarısını alıp bu streç üzerine açın arasına kavurduğunuz garnitürü yayın. Film sayesinde kolayca yuvarlayın. Yağlamış olduğunuz fırın kabına koyun. Aynı işlemi diğer yarım içinde tekrarlayın. Böylece resimdeki gibi bir kapta iki uzun rulo köfteniz olacak.
  4. Üzerilerine ayırdığınız yumurta beyazını sürün. 200 derece fırında yaklaşık 40 dakika pişirin. Arada fırının kapağını açıp çıkan suyunu üzerine dökün ki köfteler kurumasın. Sıcak sıcak dilimleyerek servis edin.
Afiyetler olsun..

Biberiyeli Patates (güncelleme 4.4.2009)

Şimdi bu yemeği bu akşamki misafirlerime yaptım. Hazır yapmışken dedim şu korkunç fotoğrafı düzelteyim. Eee madem fotoğrafı düzelttim yanınada bir garnitür salata ekleyeyim ki o da güncellenmiş olsun. İyide oldu hani :) Ben biberiyeli patatesi çok sık yaparım. Çok da severim. Hemen hemen her yemeğin yanına yakışan güzel bir lezzet. Ölçü vermek pek mümkün değil onun için damak tadınıza göre takılın ;)

Malzemeler
  • Patates
  • Biberiye
  • Tuz
  • Zeytinyağ
Yapılışı
  1. Patatesleri soyup küp küp doğrayın.
  2. Patatesleri derin bir kaseye alın. Üzerlerine zeytinyağ, tuz ve biberiye ilave edin. Hepsini harmanlayın.
  3. Fırın poşetine baharatlanmış patatesleri doldurun. Ağzını bağlayın. Bir iki yerine delik açın.
  4. 180 derece fırında yaklaşık 25-30 dakika pişirin. İlk 15 dakikadan sonra poşetin tersini çevirmeyi unutmayın.
Afiyet olsun...



You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Bezelyeli Rosto Köfte ve Biberiyeli Patates"

Yorum Gönder