Bon Bon Kurabiyeler

BonBon Kurabiyeler by Yasemin Mutfakta

Bu kurabiyeleri ilk Cafe Fernando'da görmüştüm. O gün bugündür de muhakkak yapmalıyım dedim kendime. Sırf bu yüzden her alışverişe çıktığımda M&M atıyordum sepete. Ama daha ben kurabiyeleri yapmadan bitiyordu M&Mler. :) Sonunda canım arkadaşım Ebru'nun biricik bebişi Ela Hanım için hediye olarak yapmaya karar verdim. Tabii aslında bu hediye bebişten çok annesine oldu malum bebiş sadece anne sütü alıyor :). Olsun sen büyü Ela'cım ben sana gene yaparım. Kurabiyeler inanılmaz lezzetli inanılmaz güzel.. Ve inanılmaz da büyükler :) Amerika'ya gittiğimde bayılırdım büyük büyük kurabiyeler alıp yemeğe ama insan evde kendi yaptıklarını yerken apayrı bir keyif alıyor.
Bu kurabiyeler için Cafe Fernando'nun çok güzel ipuçları var onları kesinlikle okumanızı tavsiye ederim. Ben vanilinle ilgili kısım hariç hepsine harfiyen uydum ve harika sonuçlar aldım.. Vanilya özütü kullanmadım çünkü vanilya özütü gerçek vanilya çubuklarının alkolde bekletilmesiyle elde ediliyormuş. Bu durumda içinde alkol olan birşeyde ben yokum :) Vanilya çubuğuda bulamadım maalesef.. Sonuçta bende sentetik vanilin koyacağıma hiç koymam dedim ve koymadım :) Olsun böylede güzel oldular :)

En önemli not! Sakın bir tepsiye 5 taneden fazla koymayın. Okadar çok yayılıyorki bu sefer şekillerini kaybediyorlar. Ben iki tepside sırayla pişirdim. Ama pişerken ne kadar yanlış yaptığımı farkettim. Bir tepsiye 12 tane dizerek :) O küçücük hamur topları kendilerini öyle salıyorlar ki inanamazsınız! O yüzden zaten kısa sürede piştiklerini dikkate alırsanız her tepsiye 5 parça koyup geniş geniş pişirin derim. Pişeni çıkarıp diğer tepsiyi koyun, o da pişince başkasını.. Bu şekilde tek tek pişirmenizi şiddetle tavsiye ediyorum..


BonBon Kurabiyeler by Yasemin Mutfakta

Malzemeler
  • 2 su bardağı un
  • 3/4 çay kaşığı karbonat
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 225 gr tereyağı, oda sıcaklığında
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 2 yumurta
  • 3 paket bitter çikolata rendelenmiş yada bıçakla küçük küçük kırılmış, 240 gr falan yapıyor toplamda. (Ben Eti'ninkileri kullandım içlerinde en yüksek kakao oranı onda)
  • Üzerlerine dizmek için Bonibon veya M&M çkolata
Yapılışı
  1. Fırını 180 derecede ısıtın.
  2. Un, karbonat ve tuzu bir kaba beraber eleyin.
  3. İyice yumuşamış tereyağını mikserle iyice krema kıvamına gelene kadar çırpın. Erimiş tereyağ değil oda sıcaklığında yumuşamış tereyağ kullanın!
  4. Şekeri de tereyağına ekleyip çırpın. Yumurtaları da teker teker ilave edip mikserle birbirine karışana kadar çırpın.
  5. Un karışımını yumurtalı karışıma yavaş yavaş ilave ederek mikserle düşük devirde çırpın.
  6. Parçaladığınız bitter çikolatayı hamura ekleyin ve tahta kaşıkla heryerine karışacak şekilde karıştırın.
  7. Hamuru buzdolabında en az 30 dak dinlendirin.
  8. Hamurdan ceviz büyüklüğünden parçalar alarak yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine en fazla 5 tane gelecek şekilde geniş aralıklarla dizin. Eşit büyüklükte olmaları için dondurma kaşığı kullanabilirsiniz. Düzgün şekillerde yuvarlamanıza ya da üzerine bastırmanıza gerek yok. Zaten çok güzel yayılıyorlar. Fırında 10-11 dakika pişirin. Daha fazla değil. Fırından çıkınca henüz yumuşak oluyorlar bu sizi yanıltmasın. Durdukça sertleşiyor.
  9. Fırından çıkardıklarınıza M&M leri arzu ettiğiniz şekilde batırın. Ben renklerini ayırıp ayrı ayrı koydum. Nedense böyle daha hoşuma gitti. Soğudukça M&Mler sabitleniyorlar. Ve kurabiyeleri yerken inanılmaz bir lezzet katıyorlar..
  10. Kalan hamurdada aynı işlemleri tekrarlayın. Her seferinde tepside yalnızca 5 kurabiye olunca daha rahat yayılıp şekillerini koruyorlar ;)
Cafe Fernando'ya bu şahane tarifi için teşekkür eder herkese şiddetle yapmasını tavsiye ederim! Afiyet olsun...

You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Bon Bon Kurabiyeler"

Yorum Gönder