Bulamaçlı Kek



Blog sayesinde insanlarla iletişimim ve etkileşimim harika bir boyut kazandı. Birçok blog sahibi ile tanışmanın yanısıra, blog sahibi olmayan, değerli yorumları ile yönümü belirleyen blog ziyaretçileri ile de mesajlaşıyorum. Yaptığım bir tarifin altına "tarifinizi denedim, harika oldu." diye yazılanları okuyunca, gerçekten çok mutlu oluyorum, "yorum-yorum-yorum" diye tutturmamız bu yüzden :) Geçen haftalarda da Sevgili "Cecil"den bir yorum aldım. Kendisinin yaptığı ve severek yedikleri bir tarif olan "Bulamaçlı Kek"i mutlaka denememi ve blogumda tarifini görmek istediğini anlatıp bana tarifini gönderdi. Gerçekten ilk fırsatta yapmaya çalıştım ve Sevgili Cecil'in dediği gibi harika bir kek oldu, zahmetin için çook teşekkür ederim. Cecil bana önerdi, ben de sizlere öneriyorum :)



Malzemeler:



- 3 adet yumurta

- 2 su bardağı toz şeker

- 2,5 su bardağı un

- 1/2 su bardağı sıvı yağ

- 1 su bardağı ılık su

- 1 adet kabartma tozu

- 1 adet şekerli vanilin

- 1 adet limon



Sos için:



- 3 su bardağı süt

- 1 su bardağı toz şeker

- 3 yemek kaşığı kakao



Üzeri için:



- Hindistan cevizi



Yapılışı: Yumurtalar ve şeker, karışım bembeyaz olana kadar çırpılır. Un, sıvı yağ, kabartma tozu ve vanilin de eklenerek karıştırılır. Rendelenmiş limonun kabuğu, suyu ve ılık su ilave edilerek karışım hiç topak kalmayana kadar karıştırılır. Kek karışımı yağlanmış büyük kare borcama dökülerek, önceden ısıtılmış 175 dereceye ayarlı fırında 15-20 dakika pişirilir. (Borcamda pişirdiğiniz keklere, pişip-pişmediğini anlamak için kürdan testini yapmayı ihmal etmeyin.) Soğuyan kek, önce boyuna 3'e kesilir, daha sonra boyuna ince dilimler halinde 10'a bölünür. (Toplam 30 ince dilim olacak şekilde.) Ayrı bir kap içerisinde sos, soğuk olarak hazırlanır. Herbir dilim borcamdan çıkartılarak sosun içine çok az batırılıp çıkartılarak, hemen ardından hindistan cevizine bulanır. (Kek, bir sünger gibi sosu çektiğinden, aslında tam bir ıslak kek kıvamında oluyor. Kek, sosun içerisinde fazla kalırsa dağılabilir, aman dikkat...)



You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Bulamaçlı Kek"

Yorum Gönder