Cin Gibi Çikolatalı Muffin

Cin Muffin

Yahu bir lezzet neden insanda bu kadar bağımlılık yapar? Yani her çeşitini bulduğum her tarifi deniyorum sırf bu lezzet yüzünden.. Ah çikolata ah sen beni kendine bağımlı kıldın :) Bu da çikolata aşkına internette tarif ararken karşılaştığım Ev Cini 'nin mükemmel muffin tarifi. Yani o kadar lezzetli oluyor ki anlatamam! O yüzden tarifin adını Cin Gibi koydum. Bu kekin yapılış amacı en başta Amerika'daki arkadaşlara hediye göndermek içindi. Ama nerden bilirdim ki kurda kuzu emanet ettiğimi! Arkadaşlara hediyemi teslim edecek olan arkadaşlar uçak seyahati boyunca 10 muffinin tamamını yemişler. E boş kabıda veremeyiz diye asıl hediyenin sahiplerine hiç bahsetmemişler bile.. Zaten daha paketi verirken uyarmıştı beni "Bak bunun oraya ulaşacağını sanıyorsan yanılıyorsun" diye.. Yani o kadar tehlikeli bu muffinler ona göre! Olurda birilerine birileri aracılığıyla hediye gönderecekseniz çok iyi paketleyin açık vermesin. Yoksa asla hedefine ulaşmaz :). Bu şahane tarif için Ev Cini'ne çok teşekkür ederim!

Malzemeler
  • 2 su bardağı un
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1/2 çay kaşığı karbonat
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 3 tepeleme yemek kaşığı kakao
  • 1 yumurta
  • 250 ml süt
  • 1 çay kaşığı vanilin
  • 1/3 su bardağı çiçek yağı (margarinden daha sağlı daha hafif :))
  • 1/2 su bardağı parçalanmış bitter çikolata ( ve ya damla çikolata)
  • Üzerine serpiştirmek için yeteri kadar çikolata
Yapılışı
  1. Fırını 170 derecede ısıtın (turbo). Kek kalıplarını hazırlayın. Benim gibi silikon kalıp kullanıyorsanız yağlamaya gerek yok. Elinizin altına çıkarmanız yeterli. Ama diğer kaplarda kalıbından kolay çıkarmak için yağlamak gerekir.
  2. Genişçe bir kaba tuz, un, karbonat, kabartma tozu, vanilin ve kakaoyu eleyin.
  3. Başka bir kapta yumurta ve şekeri tel çırpıcı ile çırpın. (Ben muffin kullanırken tarifte özellikle belirtmiyorsa mikser kullanmam hep tel çırpıcı ile yapıyorum. Daha güzel oluyor gibi geliyor bana :)) Süt ve yağıda yumurtaya ilave edip karıştırın.
  4. Islak ve kuru karışımları biraraya getirip karıştırın. İçine çikolata parçalarınıda ilave edin.
  5. Muffin kalıplarının 2/3 ünü dolduracak şekilde paylaştırın. Üzerlerine arzu ederseniz çikolata parçaları veya damla çikolata serpiştirin. Önceden ısıttığınız fırında 20-25 dakika pişirin.
  6. Piştikten sonra ister çıkar çıkmaz sıcacık isterseniz biraz dinlendirdikten sonra servis edin..
Afiyet olsun....

Cin Muffin

You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Cin Gibi Çikolatalı Muffin"

Yorum Gönder