Elmalı Kurabiye

Elmalı kurabiyeyi çoçukluk yıllarımda komşu annem yapardı ben de yemeğe doyamazdım:) İlk öğrendiğim hamur işidir, komşu annemin tarifi ile.. İlk yapmaya başladığımda öyle abartmıştım ki evde son kurabiye kaldığında ben tekrar hamur yoğurur pişirdim:) Ev halkını bıktırmıştım ama şimdi istek üzerine yapıyorum;) Küçük bir not hamuruna şeker koymuyorum, iç malzemesindeki şeker kafi geliyor... Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun...
Ayrıca bu kurabiyeler ferah'ın ev sahibesi olduğu p.d.ç.s. etkiliğine gitsin..

Malzemeler:
  • 250 gr. margarin (oda sıcaklığında)
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay kaşığı limon suyu
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 3,5 su bardağı un
  • içi için:
  • 2 büyük boy elma (rendelenmiş)
  • 8 kaşık şeker
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 çay bardağı ceviz (dövülmüş)
  • üzeri için:
  • 2 yemek kaşığı pudra şekeri

yapılışı: Bir tavaya elmayı, şekeri, ve cevizi koyup kısık ateşte suyunu çekene kadar arada karıştırarak pişirin. Tarçını ekleyip, 1 dakika daha pişirip, ocağı kapatın. Ilınması için bir kenara alın. Margarin, sıvıyağ, yoğurt, limon suyu ve vanilyayı hamur yoğurma kabına alıp karıştırın. Unu ve kabartma tozunu da ekleyip yoğurun. Hamurdan cevizden biraz büyük parçalar alıp, elinizle düzleyip, elmalı harçtan koyup, poğaca gibi kabatın. Yağlanmış fırın tepsisine dizip, önceden ısıtılmış 180 derece fırında 25-30 dakika pişirin. Fırında çıktıktan sonra üzerine pudra şekeri serpin. ( bu işlemi çay süzgeçi ile yapabilirsiniz)

afiyet olsun...

You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Elmalı Kurabiye"

Yorum Gönder