Fırında Makarna

Firin Makarna

Aslında bu tarifin adı tam olarak fırın makarna değil. Ben fırın makarnayı tamamen ayrı bir şekilde yapıyorum. Birde klasik fırın makarna için olan uzun makarnadansa küçük lüleleri tercih ediyorum. Bu yemeği yaparken aslında amacım amerikalıların meşhur "Mac and Cheese"ine benzetmekti. Tabii bunun için oldukça çok çedar peyniri kullanmam gerekiyordu ki o turuncu rengi alsın. Lakin şimdi nerden bulucam çedar dedim, eski kaşar ve hellim kullandım :) Bence yeterince şahaneydi.

Malzemeler
  • 1/2 paket lüle makarna (nasıl ifade edeceğimi düşündüm işte bebek lülesi gibi küçük küçük lüle şeklindeler. Ama siz arzu ettiğiniz her hangi bir makarna çeşidini kullanabilirsiniz.)
  • 1 su bardağı taze kaşar rendesi
  • 1 su bardağı karışık peynir rendesi (Ben hellim ve eski kaşar kullandım)
  • Tuz, karabiber
  • Beşamel Sos için
    • 1 yemek kaşığı tereyağ
    • 2 yemek kaşığı un
    • süt
Yapılışı
  1. Makarnayı derince bir tencerede az zeytinyağ ve tuz koyarak haşlayın.
  2. Ayrı bir sos tenceresinde tereyağını eritin. Unu ekleyin hafif pembeleşene kadar kavurun. Kremamsı akışkanlıkta olacak hale gelene kadar yavaş yavaş soğuk süt ilave edin. Bu arada sürekli tel çırpıcı ile karıştırın ki topaklanma olmasın. Gayet pürüzsüz akışkan bir sos elde etmeniz lazım. (En kötü el blendarları ne güne duruyor ;))
  3. Haşlanan makarnayı süzün ama sakın soğuk sudan geçirmeyin.
  4. Derince bir fırın tabağına makarnayı, beşamel sosu ve kaşar peynirin yarısı ile beraber diğer peynirleri ilave edin. Tuz ve karabiberini ekleyin. Peynirlerde tuzlu olacağı için tuz eklerken dikkat edin derim ;). Hepsini bir güzel karıştırın.
  5. En son üzerine kalan kaşarı yayın ve fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
Afiyetler olsun!

You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Fırında Makarna"

Yorum Gönder