Güler'in Evine Davetliydim :)

Daha önce de söz ettiğim 22 yıllık mektup arkadaşım Güler, yıllardır İstanbul'a gelmemek için direndi durdu. Ancaaak kısmet yine buradaymış, evlenince İstanbul'a yerleşti ve benim için de ne iyi oldu :) Haftasonu biraraya geldik, yedik-içtik, 3 yıllık arayı kapatmaya çalıştık. Pekiyi yetti mi? Hayıııırrr! En kısa zamanda tekrarlanması şart oldu :) Gülerciğim, yeni evinde mutlulukla, sağlıcakla, güzelliklerle oturursun inşallah...

- Otlu mısır ekmeği (Normal mısır ekmeğinin içerisine dilediğiniz sebze kavrulup katılarak yapılıyor.)
- Ispanaklı&peynirli gül börek

- Fasulye kavurması

- Un helvası (her zaman yaptığımdan farklı olarak Güler unu biraz daha fazla kavurarak ve sütünü soğuk katarak yapmış, kaşık kaşık servis etmek yerine de tüm tepsiye yayıp keserek dilimlemişti. Bu haliyle de çok beğendim, bana eskiden severek yediğim leblebi tozundan yapılan leblebi helvasını hatırlattı.)

- Fotoğrafı üstten çektiğim için malesef çok belli olmuyor ama, bisküvili pasta.

- Kayısı tatlısı

- Limonlu kurabiye

- Çoktandır yapmak istediğim nutellalı kurabiye bu özel güne kısmetmiş. Evine de ilk kez gittiğim için bir hoşluk yapmak istedim, "Lezzet Dergisi"nde gördüğüm üzere cam kavanoza koyup götürdüm, güzel de oldu bence.

- Nutellalı Kurabiye

Malzemeler:

- 1 paket margarin
- 1 adet yumurta
- 1 su bardağı toz şeker
- 4,5 su bardağı un
- herbir kurabiye için 1 çay kaşığı nutella

Yapılışı: Tüm malzemeler beraber yoğrularak yumuşak bir hamur elde edilir. Hamur, yaklaşık 0,5 cm. olacak şekilde merdane ile açılır. Kahve fincanı ile yuvarlaklar kesilerek, yarısı yağlı kağıt serili fırın tepsisi üzerine dizilir. Herbirinin üzerine 1 çay kaşığı nutella konularak kesilmiş yuvarlak hamur parçaları üzerine kapatılır. Nutallanın kurabiyelerin içinden akmaması için çatalla çevresine bastırarak izler yapılır. 170 dereceye ayarlı fırında 15-20 dakika pişirilir, gidip gelip afiyetle yenilir :) Arzu edilirse piştikten sonra üzerine pudra şekeri serpip servis edebilirsiniz.

You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Güler'in Evine Davetliydim :)"

Yorum Gönder