KAKAOLU ISLAK KURABİYE



Bu tarifi uzun bir süre önce yapmıştım. Bir türlü yayınlamamışım. Üzerine kim bilir kaç kere daha yaptım küçük büyük her şekilde harika bir tatlı. Eminim bir çoğunuz bunu defalarca denedi bile. Ben biraz şekerini azlattım.




Malzemeler:


125 gr. margarin


1 yumurta


1 /2 çay bardağı sıvı yağ


1 çay bardağı toz şeker (1.5 tarifte)


aldığı kadar un


kabatma tozu


1 yemek kaşığı kakao (1 paket tarifte)




Şerbeti için


2 su bardağı şeker (3 su bardağı tarifte)


2 su bardağı su (3 su bardağı tarifte)




Önce şerbeti hazırlamak gerkiyor. Soğuduktan sonra buzdolabında en az 2 saat beklemeli. Olmadı benim gibi derin dondurucuya atın.




Hamuru kakako koymadan yoğurdum. Kakaoyu az söyle bir karıştırdım. Küçük yuvarlaklar yapalım. Önceden ısınmış fırında üzeri çatlayana kadar pişirelim. Fırından çıkınca hemen soğuk şerbeti tepsiye dökelim. Soğuyunca servise hazır. İsteyen üzerine fındık fıstık hindistan cevizi de koyabilir. Dondurmada harika olur. Ben böyle sevdim.




Afiyet Olsun....


You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "KAKAOLU ISLAK KURABİYE"

Yorum Gönder