Kış Çayı

Okullar tatile girdi, ben de izin aldım, ki kızlarımla oturayım, istediğim her yere gideyim, aklıma her düşeni pişireyim. Ama kural değişmedi, yine aynı geçen seneki gibi hasta olduk. Gerçi yataklara düşmedik bu sefer, ama ailecek aksırıp-tıksırıyoruz. Tabii o zaman çıksın çekmeceden mucizevi karışımlar, yapılsın kış çayları, iki günde ayaklanırsınız vallahi :)

Mucizevi dedim ama, çayın içine koyduklarım öyle zor bulunacak cinsten de değil, aktarlardan, hatta köşedeki marketten bile bulabilirsiniz. Neler mi katıyorum kış çayına;

- yarım limon
- 4-5 karanfil
- 1 tatlı kaşığı kekik
- 1 tatlı kaşığı hatmi çiçeği
- 1 avuç ada çayı
- 5-6 adet gül tomurcuğu
- 1 tatlı kaşığı nane
- 4-5 adet kuşburnu
- 2 avuç ıhlamur

Yapılışı: Malzemelerin tümü çaydanlığın üst kısmına konularak üzerine kaynar su ilave edilir. 5 dakika demlenmeye bırakıldıktan sonra 1'er çay kaşığı bal ile tatlandırılarak servis edilir, hepsi bu.
Herkese sağlıklı, huzurlu günler diliyorum...

You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Kış Çayı"

Yorum Gönder