Muzlu Bomba Tatlısı

5-6 yıl önce bir Ramazan günü iftara işyerinden arkadaşlarımı çağırmıştım. Malum işten çıkıp direkt eve gittiğimizden ya salata-çorba gibi bazı yemekleri yapmak için elbirliği ile mutfağa girmiştik, ya da bazı arkadaşlar evden yaptıklarını getirmişlerdi. Sevgili Nazan (kulakların çınlasın :) "tatlıyı ben yapacağım, sen sakın yapma" deyince tatlı yapma telaşına hiç düşmedim ben de. Ama Nazan'cığım elinde bir kavanoz bal, 3 adet muz ve kaymakla geldiğinde o yetiştirme telaşı içerisinde ister istemez "Nee! Tatlıyı şimdi mi yapacaksın?" diye garipsemiştim. (Bu arada o harika günü hiç unutmadığımı ve hep hatırlayacağımı not düşmek istiyorum :) Sonuçta tatlının yapımı 5 dakika sürmedi, tatlınıp yenilip bitmesi de aynı 5 dakika skorunu yaptı. Yani o derece kolay, bir o kadar da lezzetli bir tatlı. Ancak tüm malzemesi çok kuvvetli olduğundan dikkat!!! diyorum, eğer zayıflığını kıskandığınız bir arkadaşınız varsa, koyun önüne koca bir tabak tatlı, alsın kiloları :)

Malzemeler:


- 2 adet muz
- yarım rulo kaymak veya 1 paket krem şanti
- 1 su bardağı dövülmüş ceviz
- 1 yemek kaşığı bal
- 1 yemek kaşığı antep fıstığı tozu

Yapılışı: Muzlar 1'er cm. kalınlığında doğranarak servis tabağına alınır. Üzerine önce dövülmüş ceviz, daha sonra bal sürme aparatı ile (veya bir kaşığın ucundan azar azar akıtarak) bal gezdirilir. Oda sıcaklığında biraz yumuşamış kaymak veya üzerindeki tarife göre hazırlanmış krem şanti, sıkma aparatına konularak tatlının üzerine sıkılır. Antep fıstığı tozu ile arzu edildiği gibi süslenerek servis edilir.

You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Muzlu Bomba Tatlısı"

Yorum Gönder