Tabbule

Menü oluştururken hep aynı sorun oluşuyor, "acaba ne yapsam?" Daha önce deneyip de memnun kaldığım, herkesin sevdiği bir lezzeti mi, yoksa görüp de beğendiğim yeni bir lezzeti mi? Sonuçta zaman, menünün belirlenmesinde en büyük faktör oluyor genelde, eğer zaman kısıtlıysa lezzeti tecrübe ile sabit bir çeşit seçiyorum. Bu sefer zaman benim için biraz daha boldu ve Lezzet Dergisi'nin ekinde görüp de ağzımın suyunun aktığı "Tabbule" tarifini denemek için dayanılmaz bir istek duyuyordum. Lübnan Mutfağı'na ait bu salata bizim kısırın bir versiyonu. Sadece salça ve acı kullanılmıyor, kuru soğanın yerini taze soğan alıyor ve içerisinde yeşillik oranı daha çok (ki ben ona cesaret edemeyip bulguru biraz daha bol tuttum, bu yüzden de "kısırı salçasız yapmışsın" eleştirileri aldım :) Ben kısırı çok severim, hele az acılı olursa kaşık kaşık yerim, ancaaak sonrasında kısır beni o kadar sevmez, midem çok yanar. İşte salça kullanılmadığından mıdır, yeşilliğin bol olmasından mı bilmiyorum, bu kez bulgur beni çok sevdi, dost olduk :) Kısıra göre çok daha hafif olan bu salatayı denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler:

- 2 su bardağı ince (köftelik) bulgur
- 2 su bardağı sıcak su
- 2 adet domates
- 2 adet salatalık
- 1 demet maydanoz
- yarım demet taze soğan
- yarım demet taze nane
- 1 çay bardağı zeytinyağı
- 3-4 diş sarımsak
- 1 adet limonun suyu
- 1 yemek kaşığı nar ekşisi
- 1 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı: Bulgur bir tepsi içerisine konularak 2 su bardağı sıcak su ile ıslatılır. Üzeri kapatılarak tüm suyu iyice çekmesi sağlanır. Taze soğan, maydanoz, salatalık, sarımsak ve çekirdekli sulu kısımları alınmış domatesler küçük küçük doğranır. Tuz, limon suyu, nar ekşisi ve zeytinyağı da eklenerek beraberce harmanlanır, afiyetle de yenir :)

You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Tabbule"

Yorum Gönder