Tabbule

Tabbule

Havalar ne kadar güzel.. Hergüne uyanmak bir öncesinden daha keyifli bir hâl alıyor. Sanki güneşi görünce tazeleniyorum. Aynen taze açan çiçekler gibi. Yaa ben baharı sevdiğimi söylemişmiydim. Baharlar hep gelsin hem içimize hem dışımıza güzellikler getirsin..
Baharın habercisi taze otlar taze sebzelerde yerini alıyor sofralarda. Yavaş yavaş.. Baharın ilk günlerinin keyfini çıkardığımız teras sofrasından tazecik bir salata bu da size.
Tabbuleyi ilk Dubai'de yemiştim. Yoğun bir kaç iş gününden ve sürekli et kebap yemekten sonra sofradaki yoğun maydanozlu salataya öyle bir saldırmıştım ki.. Allah'ım sanırsın ot aşeriyorum. O yüzden yeri başkadır bende bu salatanın. İçimi ferahlatması, aynı bahar gibi.. yeni bir aşk gibi..

Malzemeler (Siz miktarlara takılmayın, ne kadar isterseniz o kadar.. yeter ki bol yeşil olsun bol tazelik..)
  • 1 demet maydanoz
  • 1 demet nane
  • 3 adet domates (çekirdekleri çıkarılmış, kabuğu soyulmamış)
  • 1 çay bardağı ince bulgur
  • 1 limonun suyu
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 3 dal taze soğan
  • tuz
Yapılışı
  1. İnce bulguru derin bir kaseye alın. Üzerine bir parmak geçecek kadar kaynar su ilave edin. Kasenin ağzını kapatıp bulgur iyice yumuşayıp şişene kadar kenara dinlenmeye alın.
  2. Maydanoz ve naneyi tertemiz yıkayıp kuruttuktan sonra ince ince doğrayın. Sakın robottan geçirip iyice öldürmeyin. Sadece ağıza büyük büyük gelmeyecek şekilde doğrayın. Unutmayın tabbule maydanoz salatasıdır aslında, bakmayın siz benim bulguru bol kaçırdığıma..
  3. Soğanları küçük halkalar halinde doğrayın.
  4. Domateslerin çekirdeklerini ayırıp kabuğunu soymadan etli kısımlarını küçük küpler halinde doğrayın. Çekirdeklerini daha sonra çorbada, pilavda ya da yemekte değerlendirmek üzere bir kenara ayırın.
  5. Şişen ve yumuşayan bulgurun içine tüm malzemeyi ekleyip tahta kaşıkla karıştırın. Çay ve beyaz peynirle servis edin.. E bir dilimde kızarmış ekmek :D.
Afiyet olsun...

You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Tabbule"

Yorum Gönder