Un Kurabiyesi


Saliha'nın bebeğini görmeye gittiğimizde kurabiyelerin tam bir lezzet şöleni olduğundan ve en çok rağbet gören ikram olduğundan bahsetmiştim. Blogu ziyarete gelenlerin de en çok büyütüp inceledikleri fotoğraf bu olunca, geçen hafta ilk iş Saliha'dan tarifi almak oldu. Haftasonu evdekiler, tatlı ne var diye çekmeceleri açıp-açıp baktıklarında da tarifi denemek için tam zamanı diyerek kızlarla yarım saatte yaptık. Evet itiraf edeyim yağ oranının bu kadar fazla olduğunu görünce ben de biraz hayal kırıklığına uğramıştım, ancak şu meret de neyin içine girse o derece güzel oluyor yahu :)

Malzemeler:


- 1 paket margarin
- 1 çay bardağı sıvıya
- 1 çay bardağı pudra şeker
- 5 yemek kaşığı buğday nişastası
- 1 adet kabartma tozu
- aldığı kadar un (yaklaşık 5 su bardağı)

Yapılışı: Oda sıcaklığındaki margarin, sıvıyağ ve pudra şekerini tel çırpıcı yardımı ile krema kıvamına gelene kadar çırpılır. Nişasta, un ve kabarma tozu da eklenerek hamur iyice yoğrulur. Hamurdan portakal büyüklüğünde parçalar koparılarak rulo yapılır ve verevine kesilir. (Ben biraz kolaya kaçtım ve ceviz büyüklüğünde parçalar alarak yuvarladım sadece :) Önceden ısıtılmış 170 dereceye ayarlı fırında beyaz kalacak şekilde yaklaşık15 dakika pişirilir. Fırından çıktıktan sonra biraz ılınınca üzerine pudra şekeri serpilir.

You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Un Kurabiyesi"

Yorum Gönder