YABANMERSİNLİ MUFFİNLER


Bu enfes muffinleri 2 gün önce hazırlamıştım.muffinler fırından çıkar çıkmaz kendilerinden eser kalmadı :)) resmi bile zor çektim :))
o kadar lezzetliydi ki bugün aynı muffinlerden tekrar yapacağım...
bu aralar biraz daha sağlıklı beslenmeye çalışıyorum bu sebeple tarifi ben diyet şekliyle hazırladım...
tarifin orjinalini ve kendi yaptığım şeklini de vereceğim. seçim size ait...

2 cups(300 gr) un (tam buğday unu kullandım)

3/4 cups (150 gr) şeker (ben ısıya dayanıklı tatlandırıcı kullandım.esmer şekerde kullanabilirsiniz.)

1 yumurta (tatlandırıcı kullanacaksanız 2 yumurta)

1/2 paket kabartma tozu

1 cup (150 gr) yabanmersini

3/4 cup (180ml) buttermilk
(ben 1 çorba kaşığı limon suyu ve sütü karıştırıp 10 dk. beklettikten sonra kullandım.lıght veya normal kefir de kullanabilirsiniz)

1/2 cup (125 ml) zeytinyağı

şeker ve yumurtayı iyice çırpıyoruz.zeytinyağını eklerken çırpmaya devam ediyoruz.çırpmaya devam ederken buttermilk ekliyoruz.
un ve kabartma tozunu eleyerek ekledikten sonra mikserin en düşük ayarında hafifçe karıştırıyoruz.
yabanmersinlerine una bulayıp karışıma ekliyoruz.tahta kaşıkla hafifçe karıştırıp,yağlanmış veya kağıt kap konulmuş kalıplara karışımı paylaştırıp 175 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 20 dk. pişiriyoruz.

You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "YABANMERSİNLİ MUFFİNLER"

Yorum Gönder