YE#45 Dondurma-Ye İç Ferahla: Meyva Salatalı Dondurma


Evde dondurma bol olunca (Carte d'Or sağolsun :), çocukların da taze meyve yeme alışkanlığı pek olmayınca; meyve salatasının üzerine koyuyorum iki top dondurmayı, kaşık kaşık yiyorlar, hatta ikinci kup istekleri oluyor. Bir-iki farklı süslemeyle herkesin bayılacağı dondurmalar hazırlamaya var mısınız? Sevgili Yasemin'in evsahipliğindeki bu ayki etkinliğin çok ferahlatıcı bir konusu var: Dondurma... Ben de bu tarifi ona gönderirken, kendisine başarılar diliyorum...


Malzemeler:

- 1 adet elma
- 1 adet armut
- 1 adet muz
- 10 adet çilek
- 1/2 çay bardağı portakallı gazoz
- 8 top dondurma

Süslemek için:

- antep fıstığı tozu, hindistan cevizi, çikolata parçaları, kiraz şekeri, bonibon, franbuaz sos, çikolata sos, kremşanti, rulokat ve daha aklınıza ne gelirse...

Yapılışı: Tüm meyvalar küçük kuşbaşı şeklinde bir kase içerisine doğranır. Üzerine portakallı gazoz ilave edilerek iyice harmanlanır. 4 adet kup içerisine önce 2-3 kaşık meyva salatası, daha sonra da 2 top dilediğiniz çeşit dondurma (bizim favorimiz karışık meyvalı dondurmalar) konulur. Üzerine (ben fotoğrafta yaptığımı anlatayım, ancak her defasında farklı bir süsleme yapıyorum.) franbuazlı sos gezdirerek, kiraz şekeri ve çikolata süs yerleştirerek zaman geçirilmeden servis yapılır. (Çikolata süs için; geniş bir zamanda, fondüde erittiğim çikolatayı ucuna çok küçük kesik atılmış bir buzdolabı poşeti içerisine doldurarak, bunu yağlı kağıt üzerine istediğim şekilde sıkıp dondurarak elde ediyorum. Çikolata tamamen donduktan sonra, hepsinin aralarına küçük bir parça yağlı kağıt koyarak saklama kabı içerisinde buzdolapta muhafaza ediyorum.)

You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "YE#45 Dondurma-Ye İç Ferahla: Meyva Salatalı Dondurma"

Yorum Gönder