Fırında Palamut



Evetttt balık mevsimi geldi, balıkseverlere müjdeler olsun :) 4 kişilik ailemizin 3'ü balığa aşık olunca mevsimin ilk açılışını palamut ile yapmak da şart oldu. Aç olduğumuzdan mı, yoksa gerçekten balık çok tazeydi ondan mı bilemiyorum, suyuna bile bana bana yedik. Bu arada ben balıkla beraber fırına verilen soğan ve domateslere bayılıyorum, hatta balıksız bir tepsi domates ve soğanı fırınlamayı bile düşündüm :) İsterseniz miktarını azaltabilir veya ben senden çok yerim diyorsanız çoğaltabilirsiniz. Yanında da salata, haydi afiyet olsun....

Malzemeler:

- 2 adet orta boy palamut
- 2 adet iri boy soğan
- 2 adet iri boy domates
- 1 adet limon
- 7-8 dal maydanoz
- 2 yemek kaşığı sıvı yağ

Yapılışı: Balıklar temizlenip tuzlanarak 2 parmak eninde dilimlenirler. Fırın tepsisi 1 yemek kaşığı yağla iyice yağlanır ve üzerine halka halka kesilmiş soğan ile altlık oluşturulur. Domatesin 1 tanesi de dilimlenerek soğanların üzerine serpiştirilir. Bu taban üzerine balıklar, dilimlenmiş diğer domates, yine dilimlenmiş limon ve maydanoz yerleştirilir ve kalan yağ tepsi üzerinde gezdirilir. 200 dereceye ayarlı fırında 25-30 dakika pişirilir.

You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Fırında Palamut"

Yorum Gönder