Kelebek'in Susamlıları

Tahinli Susamlı Kurabiye

Gece vakti kurabiye yapmam bizim evin geleneği oldu artık. Bu kurabiyelerde dün gecenin sonucu. Etkinlik sayesinde daha önce görmediğim bir çok blogu ziyaret ettim dün gece. Ve karşıma bu güzel kurabiyeleri yapan sevimli bir kelebek çıktı. Hemen kendisinide mesajımı bıraktım ve mutfağa koştum. Bu kurabiyeleri hemen yapmam gerekiyordu daha fazla vakit kaybedemezdim. Sevgili Kristal Kelebek e bu güzel tarifi için çok teşekkür ederim. Bu arada benim elimde yeteri kadarı susam olmayınca birazını çörek otlu ve birazını da sade yaptım.. Ortaya çok sevimli kurabiyeler çıktı.. İşte benim eklentilerimle sevgili kelebek'in tarifi...

Malzemeler
  • 1 adet yumurta
  • 1 su bardağından 1 parmak eksik toz şeker (3/4 bardak)
  • yarım su bardağı sıvıyağ
  • 3 yemek kaşığı tahin
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2,5 su bardağı un (tarifte aldığı kadar un diyor ama ben bir türlü bunu ayarlayamadığım için hazır bu tarifte tutturmuşken benim gibi zorlananlara kolaylık olsun istedim. Baktınız hamurunuz dağılıyor üstü için ayırdığınız yumurta beyazının sarılarından bir tanesini 2 yemek kaşığıda sütü ilave ederek yoğurduğunuzda hemen toplanacaktır.)

    Üzerine:
  • 2 yumurta beyazı (1 tanesinin sarısını kurabiyeye ekleyebilirsiniz)
  • Bol susam, çörek otu
Yapılışı
  1. Yumurta ve şeker iyice çırpılır.
  2. İçine yağ, tahin, vanilya, kabartma tozu ilave edilip biraz daha çırpılır.
  3. Unu ilave edilerek ele yapışmayan çokda sert olmayan bir hamur elde edilir.
  4. Hamur 0,5 cm kalınlığında açılır, cam bardak yardımıyla küçük daireler kesilir.
  5. Önce yumurta akına sonra da malzemeye bulanarak yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir.
  6. 180 derece altüst konumda ısıtılmış fırında 20-30 dakika üzerleri iyice kızarana kadar pişirilir. (Ben naptıysam bir türlü susamlarımın rengini değiştiremedim. Heralde fırın ayarımla alakalı. Ama kelebek'inkiler harika kızarmış :))
Afiyet olsun...

You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Kelebek'in Susamlıları"

Yorum Gönder