Lokumlu

Lokumlu

Sene 2009 aylardan Şubat.. Hamsiköy sütlacına bırakılan bir yorumla kaydettim bu tarifi. Tee o zaman en kısa zamanda deneyeceğim dedim bide...
Sene 2009 aylardan Mayıs.. Aynı tarife bırakılan yorum sitem dolu :(( Bende haliyle mahcubum..
Sene 2009 aylardan Ağustos.. Sevgili Neslihan bak tarifini yaptım ve yayınladım! Gerçekten çok ta beğendim. Farklı şekillerinide yapacağım en kısa(!) zamanda. Sayende "Sütlü Tatlılar" kategorim bir tarif daha kazandı. Şimdi sırayla diğer tariflerini uygulayacağim bekliyorum yani :D.

Malzemeler
  • 1 litre süt
  • 7 yemek kaşığı un
  • 9 yemek yaşığı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 100 gr margarin (Aslında Neslihan 150 demiş ama bana çok geldi. Daha az koydum. Ki aslında sadece 1 kaşık eklesem bile yeter diye düşünüyorum. Bir sonraki denemede!)
Yapılışı
  1. Margarin ve vanilya hariç malzemeleri bir tencereye koyup kaynayıp göz göz olana kadar pişirin. Sürekli karıştırmayı unutmayın sakın! Bu arada çabuk koyulaşıyor o yüzden çok yüksek ısı kullanmayın bir anda topaklaşabilir.
  2. Muhallebi koyulaştığında ve göz göz olduğunda ocağın altını kapatın. Margarin ve vanilyayı ekleyip mikserle iyice ılınana kadar yaklaşık 10-15 dakika yüksek devirde çırpın. Bu şekilde bayağa kıvamlı bir muhallebi elde ediyorsunuz.
  3. Su ile ıslattığınız fırın tepsisine veya dikdörtgen bir borcama karışımı dökün.
  4. Bir gece buzdolabında bekletin. Ertesi gün iyice sertleştiğini göreceksiniz.
  5. 4x5 veya arzu ettiğiniz kadar dilimlere ayırıp her dilimi istediğiniz bir süslemeye batırıp rula yapın. Hindistan cevizi, toz fındık, toz antep fıstığı vs vs.. Burası size kalmış. Sonuçta lokum tadında harika muhallebi ruloları elde ediyorsunuz!
Tekrar çoook teşekkürler Neslihan!

Afiyet olsun!

You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Lokumlu"

Yorum Gönder