Meyvalı Jöle

Geçen gün kimin sitesindeydi şuan hiiçç hatırlayamıyorum, ancak nefis bir jöleli tatlı vardı. Tatlı öylesine aklımda kalmış ki, bir akşam iş dönüşünden market alışverişine gittiğimde jöle kutusunu görür görmez aldım. Koşar adımlarla eve gittim, evde olan meyvaları bir güzel doğradım, ne kadar küçük kap varsa toparlayıp minik jöle kupları oluşturdum. 5 gündür de yok dondurmalı, yok kaymaklı gide-gele yiyorum, oh nefsim köreldi vallahi :)

Malzemeler:

- 1 paket jöle (ben çilekli jöleyi tercih ettim)
- 2,5 su bardağı sıcak su
- 1 adet şeftali
- 1 adet yeşil elma
- 3 adet küçük armut
- 10 adet kayısı
- 10 adet kiraz
- süslemek ve yanında yemek için :) kaymak, dondurma, fındık-fıstık, kiraz şekerlemesi ve Allah ne verdiyse :)

Yapılışı: Tüm meyveler küçük küçük doğranarak hepsi harmanlanır. Kullanacağımız kapların içerisi suyla çalkalanarak üst seviyesine kadar doğranmış meyva konulur. 2,5 su bardağı su, büyükçe bir cezveye konularak kaynatılır. Su kaynadıktan sonra ocağın altı kapatılarak, 1 paket jölenin tamamı sıcak su içerisinde eritilir. Jöle daha sıcakken meyva dolu kaplara dökülür. Önce oda sıcaklığına gelmesi beklenir, daha sonra servis edilene kadar buzdolabında soğutulur.

You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Meyvalı Jöle"

Yorum Gönder