Mimlendim !

Yeni bir oyuna daha başlıyoruz, konu; “taklitçilik”. Sevgili Aslı beni mimlemiş, iyi etmiş etmesine de; konu çok zor, anlatacak çok şey, yazacak az yer var. Dar alanda kısa kısa paslaşarak dilim döndüğünce fikirlerimi paylaşmak istiyorum.

Taklidin güzel olanı var mıdır, ya da sevimli geleni? Bu konuda bir tek küçük çocukların anne veya babalarını taklit etmelerini sevimli bulduğumu söyleyebilirim, onun haricinde taklitçilikten ve taklit edilmiş her şeyden nefret ederim. (Bu konu kapsamında, çocukların makyaj yapmasından ve dansöz kıyafetiyle oynatılmasından da hiç hoşlanmam onu da ayrıca belirteyim) Yalnız taklit ile beğenme ve uygulama arasında da ince bir çizgi var, onu da atlamamak gerekir. Hepimiz hergün onlarca blog dolaşıyoruz, yeni bir tarif, değişik bir sunum bulabilmek adına. Tarifi beğenip, belki kendince değişiklikler ile uygulamaya evet, ama sanki kendi bulduğu bir tarifmiş gibi sahibini es geçip (nerden alındığını belirtmek ve linkini vermek sahibine bir teşekkürdür çünkü), hatta olduğu gibi kopyalayıp kendi sayfasında yer vermeye ise hayır.

“Taklitler asıllarını yaşatır.” derler ya, bu mantığa göre Marilyn Monroe ve Elvis Presley daha yüzyıllarca yaşayacak demektir. Şu fotoğraflara bir bakın da fikrinizi söyleyin, hangi taklit aslının daha güzeli veya daha iyisi olabilmiş? Ancak taklit edenlere de çok fazla kızamıyorum, “ne yapalım ama ucuz!” diyerek taklit alana, sadece yüzü başka bir ünlüye (ne yapmış da ünlü olmuş o da ayrı!) benziyor diye yetenek fakirlerini sunucu-oyuncu yapanlara, evlerimizi sağlığa ve hemen bozularak kesemize zararlı ürünlerle dolduranlara, “gerçeğinden ayırt edilmiyor, yapmış işte adamlar” diye alkış tutan zihniyete daha çok kızıyorum aslında.

Asıl fikir sahiplerinin gerçek değerini bulduğu, taklidin hiç rağbet görmediği bir dünya diliyorum. Oyunun halkasını kırmayayım, ben de kabul ederse sevgili Nilay’ı mimliyorum.

(Not: Nilay’cığım eğer bu postuma 1 gün içinde cevap verirsen tüm isteklerin olacak, eğer 2 gün içerisinde cevap verirsen çok istediğin bir dileğin gerçek olacak, eğer 3 gün içerisinde cevap verirsen küçük bir isteğin gerçekleşecek, yok bu dostluk halkasını bozarsan bir daha kimse senin blogunu ziyaret etmeyecek……Ona göre :)

You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Mimlendim !"

Yorum Gönder