Patlıcan Tavası

Patlıcan tavası, neredeyse 1 aydır arşivimde bekleyen bir tarifti. Ana malzeme olan patlıcan, çarşı-pazar tezgahlarından çekilmeden ben de son bir gayret tarifi yayınlayayım dedim. Tarifin çıkış noktası da Sevgili Ömür. Bir konuşma esnasında "Haydi bana kahvaltıya gelin de, size patlıcan tavası yapayım" deyince nasıl oluyormuş şu patlıcan tavası deyip tarifi almış, daha o akşam aklıma düştüğü için de hemen yapmıştım. (Canım benim sen benim tarifi yazdığıma bakma, sen yine kahvaltıya bizlere yapabilirsin:)

Malzemeler:

- 3 adet orta boy patlıcan
- bir küçük kase mısır unu
- tuz, karabiber
- kızartmak için sıvıyağ

Yapılışı: Patlıcanlar, alaca soyularak uzunlamasına ince-uzun dilimler halinde kesilir. Acısının çıkması için yarım saat kadar tuzlu suda bekletilir. Sonrasında iyice yıkanan patlıcanlar bir tencereye alınır. Üzerini geçecek kadar tuzlu su ilave edilerek patlıcanlar biraz yumuşayana dek haşlanır. Haşlanan patlıcanlar çok ezilmeden elle hafif sıkılarak fazla suyu alınır. Yayvan bir tabağa mısır unu dökülerek karabiberle karıştırılır ve patlıcanlar mısır ununa bulanarak teflon tavada arkalı-önlü kızartılır. Görüntü açısından hamsi tavaya çok benzeyen bu lezzeti isterseniz sarımsaklı yoğurtla veya benim yaptığım gibi üzerine sadece sarımsak rendeleyerek yiyebilirsiniz.

You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Patlıcan Tavası"

Yorum Gönder