Porselen Demlik Çay Saatleri Etkinliği:37 Un Helvası (Kaşık Helvası)

Kimi zaman dünyanın bütün yükü omuzlarınıza yüklenmiş gibi gelir. Hani her işi yapmışsınız, ama ortaya hiçbir şey çıkaramamış gibi bir ağırlık. Biran önce kendimi eve atayım diye uğraşırsınız, aksine trafik de eve gitmenizi engellercesine arapsaçına dönmüştür. Evde canınız değil yemek yapmak, buzdolabındaki yemeği bile ısıtmak istemez. "Valla çocuklar olmasa bir avuç leblebi ve üzümle karnımı doyururdum" diye içinizden geçirirsiniz. Yemekten hemen sonra televizyonun karşısındaki koltuğa zor atarsınız ki, zaten az sonra uyuklamaya başlayacağınız garantilidir. Sonra uykunuzdan mis gibi kokan, sıcacık un helvası ile gözünüzü açarsınız, yanında da en ince limonlusundan bir fincan çay. Hayatımda yediğim en lezzetli un helvası eşimin yaptığı idi, hiç abartmıyorum. Bunca inceliğin ardından ne denir ki...

Ancak iş kendisinden tarif almaya geldiğinde çok zorlandım, çünkü herşeyi göz kararı doğaçlama yaptığını söyledi. Toparladığım kadarını yazmaya çalışacağım. Bu arada en son ne zaman etkinliğe katıldığıma baktım, epey uzun zaman olmuş. Etkinliğin 37. evsahibi Sevgili Sevinç yorum bırakarak beni yeni etkinliğe davet edince bu güzel tarifi burada da değerlendirmek istedim. Arkadaşıma çok teşekür ediyorum, kolay gelsin.

Malzemeler:

- 100 gr. tereyağı
- 2 su bardağı un
- 1,5 su bardağı toz şeker
- 1 su bardağı süt
- 1 su bardağı su

Yapılışı: Süt ve su karışımı bir cezve içerisinde ısıtılır. Tereyağı tencerede eritilerek içerisine un ilave edilir. Un hafif pembemsi olana kadar kavrulduktan sonra şeker de ilave edilerek 2-3 dakika daha ateşte çevrilir. Süt ve su karışımı sıcak olarak tencere içerisine yavaş yavaş ilave edilir. Un, sütü tamamen çekene kadar karışım sürekli karıştırılır. Helva kaşığa yapışmayacak kıvama gelince ocağın altı kapatılarak tencerenin kapağı kapalı olarak 5 dakika dinlendirilir. Helvaya kaşıkla şekil verip servis edilir. Arzu edilirse üzerine tarçın, hindistan cevizi veya fındık kırığı dökülerek süslenebilir.

You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Porselen Demlik Çay Saatleri Etkinliği:37 Un Helvası (Kaşık Helvası)"

Yorum Gönder