Selemun Puding


Siz de benim gibi, vanilin veya kabartma tozu paketlerini, arkasındaki tariflerden dolayı atamayanlardan mısınız? Ne paketlerin arkasındaki tarifleri yapmaya zaman buluyorum, ne de boş paketleri atmaya kıyabiliyorum. Ancak, Sinangil Şekerli Vanilin paketinin arkasındaki bu tarifi görünce dayanamadım yaptım, güzel de oldu. Adı neden Selemun bilemiyorum, ama tarifi merak edenler buyursun...

Malzemeler:

- 1 lt. süt
- 100 gr. (1/2 su bardağı) irmik
- 250 gr. (1,5 su bardağı) toz şeker
- 1 adet portakal kabuğu rendesi
- 1 adet şekerli vanilin
- süslemek için fındık kırığı

Yapılışı: Bütün malzemeler bir tencereye konularak koyu bir kıvam alıncaya kadar kaynatılır. Elimizle papatya veya gül gibi şekiller verilir!.. Şaka şaka :) Islatılmış bir tepsi veya silikon kalıba dökülerek buzdolabında soğutulur. (Fındık kırıklarını, pudingi kalıba dökmeden önce istediğim yerlere serpiştirdim.) Arzu ederseniz karışıma kakao ve çikolata ilave ederek farklı lezzetler de oluşturabilirsiniz.

You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Selemun Puding"

Yorum Gönder