Zeytinezmeli Çörek

Zeytinezmeli Çörek by Yasemin Mutfakta
Hamur işleriyle daha doğrusu hamur yoğurup şekillendirmeyle aram hiç iyi olmamıştı bu tarife kadar. Halen mayalı hamurlarda pek başarılı olduğumu söyleyemeyeceğim ama herşey sırayla. Önce şu normal hamurlarla aramı düzelttim sırada mayalılar var :). Bu tarifi sevgili Acemi Şef Esra'da görmüştüm. Daha gördüğüm gün zeytin ezmesini alıp dolabıma koydum hemen yapmak için. Ama teee kaç ay sonra nasip oldu yapmak. Ee bu arada dolapta bekleyen zeytin ezmeside ekmeğe sürünüp yenilmek suretiyle tükendi tabiki. Zaten o kadar beklemiş malzeme kullanılmaz değil mi? Tazesi daha makbuldür. Bu çörek kahvaltıda, sahurda, iftarda veya ikindi çayında harika oluyor. Ben kendi uyguladığım halini yazayım ama detaylı resimler ve güzel anlatımı için sizi sevgili Esra'nın sayfasına yönlendiriyorum.

Malzemeler
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 250 gr margarin
  • 1 paket (8gr) kabartma tozu
  • 2 yumurta (1 tanesinin sarısını üzerine sürmek için ayırın)
  • 3/4 su bardağı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • Aldığı kadar un (Ben 3,5 su bardağı kullandım)
  • Zeytin ezmesi veya ajvar (Her ikiside harika oluyor. Ajvar bir çeşit ezme. Patlıcan ve biberden oluşan.)
Yapılışı
  1. İyice yumuşamış margarin, sıvıyağ, yumurta ve yoğurt derince bir yoğurma kabında çırpma teli veya el ile birbirine karıştırılır. Kabartma tozu, tuz ve şekerde karışıma ilave edilir.
  2. Un yavaş yavaş ilave edilerek kulak memesi kıvamında (unutmayın temiz olan eliniz kulağınızın memesini tutsun ki kıvamı kaçırmayın :P) hamur elde edene kadar yoğrulur. Aslında biraz daha yumuşak da olabilir. O zaman daha kıyı kıyır bir çörek oluyor.
  3. Elde edilen hamur ister ceviz ister limon büyüklüğünde bezelere bölünür. Ben bir seferinde büyük bir seferinde küçük çörekler yaptım. İtiraf etmek gerekirse küçükler daha sevimli ve lezzetli oldular. Tek lokmalık daha keyifli.
  4. Bezeleri uzun dikdörtgen şeklinde açın. Bir spatula yardımıyla iç malzemenizi hamura sürün ve uzun kenarında başlayarak rulo yapın. Kendi etrafında 1-2 kere döndürün. Ruloları ipe düğüm atar gibi düğümleyin. Detaylı resimler için Esra'nın sayfasına bakmanızı şiddetle öneririm.
  5. Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine düğümleri dizin. Üzerine ayırdığınız yumurta sarısını sürün. Üzerlerine ister çörek otu, ister haşhaş tohumu, ister biberiye (özellikle tavsiye ederim) isterseniz de ayçekirdeği serpiştirin. 190 derece fırında üzerleri hafif pembeleşene kadar pişirin.
Afiyet olsun....

You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Zeytinezmeli Çörek"

Yorum Gönder