Zeytinyağlı Pırasa

Kış mutfağı geri gelmeye başladı, artık gönül rahatlığı ile karnabaharımızı, brokolimizi, pırasamızı pişirebiliriz. İlk açılışı pırasa ile yaptım, üzerine de limonu sıkınca, kendim yaptım diye demiyorum çok lezzetli bir yemek oldu :) Haa! çocuklar yedi mi? - hayır :( Nedir bu çocukların pırasa ile alıp-veremedikleri anlamadım, onlar da büyüyünce severler diyerek tarife geçiyorum.

Malzemeler:

- 1 kg. pırasa
- 1 adet orta boy soğan
- 2 adet havuç
- 1 kahve fincanı pirinç
- 3 yemek kaşığı zeytinyağı
- 1 tatlı kaşığı salça
- 1 su bardağı ılık su
- 1 adet limon
- tuz

Yapılışı: Pırasalar ve havuçlar iyice temizlenip yıkandıktan sonra 3-4 cm arayla açılı olarak verevine kesilir. Yemeklik olarak küp küp doğranmış soğan ve havuç, zeytinyağda 10 dakika kadar çevrilir. 1 tatlı kaşığı salça ilave edilerek salça iyice eriyene kadar karıştırılır. Pırasalar da tencereye alınarak karıştırılır, üzerine 1 su bardağı ılık su, tuz ve yıkanıp temizlenmiş pirinç ilave edilerek kısık ateşte 40 dakika kadar pişirilir. Hemen tüketilecekse 1 adet limonun suyu sıkılarak ilave edilir, ancak bizim gibi yemeği hemen bitiremiyorsanız, tabakta servis edildikten sonra üzerine limon suyu gezdirebilirsiniz.

You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Zeytinyağlı Pırasa"

Yorum Gönder