Çatlak Kurabiye

Kaç zamandır diğer bloglarda gördüğüm bu kurabiyeler ilgimi çekiyordu. Misafirin gelmesini fırsat bilip yapmaya karar verdim, ancak "misafire denenmemiş tarif yapılmaz." tezi kendini doğruladı. Tarifi çok güvendiğim bir blogdan almama rağmen kurabiyeleri tutturamadım. İlk tepsi kurabiye; tepsiye tamamen yayılan, çok tatlı ve çok yağlı oldu. Kendimce bazı eksiltmeler ve eklemelerle kendi damak tadıma daha uygun bir lezzet yakalamış oldum. Üstelik ilk tarifte hamur 1 saat kadar buzdolabında dinlendirilmesi gerekiyordu, ikinciye benim böyle bir lüksüm olmadığı için hiç dinlendirmedim, ama gerek de kalmadığını rahatlıkla söyleyebilirim.

Malzemeler:

- 80 gr. çikolata
- 75 gr. margarin veya tereyağı
- 1 adet yumurta
- 1 su bardağı toz şeker
- 1 su bardağı un
- 2 yemek kaşığı kakao
- 1 adet kabartma tozu
- 1 kase pudra şekeri

Yapılışı: Çikolata ve yağ birlikte eritilir. Biraz soğuduktan sonra diğer tüm malzemeler üzerine ilave edilerek karıştırılırve hafif cıvık bir hamur haline gelene kadar yoğrulur. Yayvan bir tabağa pudra şekeri dökülür. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılarak avuç içinde yuvarlanır ve parçalar pudra şekeri üzerinde yuvarlanarak fırın tepsisine dizelir. (Dizerken aralarında boşluk bırakmak gerekiyor, çünkü kurabiyeler pişerken çok genişliyorlar. Ben bir tepside 20 adet pişirdim, gerisi ikinci tepsiye kaldı.) Önceden ısıtılmış 180 dereceye ayarlı fırında 15 dakika pişirilir. Fırından çıkardıktan sonra hiç ellenmeden soğutulur. Dışı sert, içi yumuşak, yoğun çikolata tadında kurabiyeleri yeniden, yeniden yapacağınıza eminim.

You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Çatlak Kurabiye"

Yorum Gönder